STAREA DE BINE ÎN ȘCOALA ALBEȘTI
Starea de bine în școală este un demers pe care grupul de profesori care au participat la mobilitatea din cadrul Acreditarii Erasmus Nr.: 2020-1-RO01-KA120-SCH-095577 și Cererea de budget Nr.: 2023-1-RO01-KA121-SCH-000132733 l-au demarat pentru a aplica metodele și tehnicile însușite la acest curs.
Aceste activități s-au
desfășurat și ca o necesitate a nevoilor școlii la începutul anului 2024. Prin
urmare profesorii au implicat elevii școlii în activități permanente precum:
-
Sunt energie, am nevoie de mișcare - 5 minute de mișcare
în fiecare oră;
- Vocea mea contează
- cutia cu observații si soluții;
- Sunt mândru
de școala mea - decorarea școlii;
- Calendarul bunătății
- prezent în fiecare clasă.
Totodată s-au desfășurat
și câte 2 - 3 activități lunare ce au
avut ca obiectiv central aducerea stării de bine in școală, în clasă, în
sufletul copiilor și al părinților:
- Ai curaj să fii tu
- întâlnire cu elevii de la liceu;
- Darul libertății - vizite la muzee și excursii;
Activități de promovare a stării de bine: terapie
prin artă prin spectacole de dansuri populare românești si rrome. Cu ocazia
diferitelor sărbători s-au organizat ateliere de creație în care s-au realizat
produse hand-made împletite cu momente de bucurie, creativitate si dăruire.
Unele
dintre aceste produsele realizate de copii au reprezentat momente de bucurie
pentru persoane cu dizabilități din Căminul din localitatea Trușești. Pe lângă
elevi, părinții au fost și ei prezenți în activitățile ce promovează stare de
bine prin lectorate, întâlniri în care au putut fi autentici și au găsit
curajul de a recunoaște ce e bine si ce ar mai trebuie schimbat în relația cu
copiii și cea cu comunitatea locală, pentru a li se oferi copiilor
oportunitatea de a deveni varianta lor cea mai bună.
Profesorii
școlii noastre au ajuns la concluzia că pentru a crea un climat favorabil desfășurării
activităților de învățare este crucial modul în care vom reuși integrarea cu
succes a elevilor care au un comportament deviant prin implicarea lor în
activități de responsabilizare, de relaxare și de valorizare a lor în fiecare activitate.








Comments
Post a Comment