Experiență Erasmus+ la Praga – Cursul „Echitate în educație – Educație incluzivă” Număr finanțare: 2024-1-RO01-KA121-SCH-000210984
În perioada 28 aprilie -2 mai 2025,în cadrul Acreditarii Erasmus + cu Nr finanțare: 2024-1-RO01-KA121-SCH-000210984, trei cadre didactice de la Școala Gimnazială Nr.1Albești au participat la cursul de formare „Echitate în educație – Educație incluzivă”, desfășurat la Praga, Cehia, și organizat de centrul EDUCADEMY PRAGUE. Cursul a avut ca scop dezvoltarea competențelor cadrelor didactice în promovarea incluziunii reale în mediul școlar, prin strategii moderne, creative și adaptate diversității din clasă.
Activitățile desfășurate au inclus sesiuni teoretice, ateliere interactive
și exerciții practice, abordând teme precum terminologia specifică educației
incluzive, adaptarea mediului școlar pentru sprijinirea elevilor cu cerințe
educaționale speciale și integrarea elevilor din medii culturale diverse. Au
fost explorate metode de stimulare a învățării prin artă și muzică, dezvoltarea
abilităților sociale, utilizarea jocurilor educative, dar și rolul feedbackului
constructiv în progresul școlar.
Participanții au aprofundat teoria inteligențelor multiple și au exersat
tehnici de storytelling și jocuri de rol, utile în dezvoltarea empatiei și în
susținerea colaborării în clasă. De asemenea, a fost subliniată importanța
implicării părinților în procesul educațional și au fost analizate exemple de
bune practici din alte sisteme europene de educație.
Un accent important s-a pus pe elaborarea de planuri de lecție adaptate
pentru clase incluzive, identificarea provocărilor și oportunităților din
cadrul acestor clase și găsirea de soluții pentru sprijinirea elevilor cu
dificultăți de învățare. Cursul s-a încheiat cu o evaluare a activităților și
un moment de reflecție privind valorificarea celor învățate în școlile de
proveniență.
Această experiență a reprezentat o oportunitate valoroasă de învățare,
colaborare internațională și dezvoltare profesională, cu impact direct asupra
calității actului educațional și a incluziunii în școala românească.
Comments
Post a Comment